W marcu br. korzystaliśmy z pomocy zakupionych w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”
Program ten jest inicjatywą edukacyjną realizowaną przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Omawiając węglowodory, na lekcjach chemii w klasach ósmych, uczniowie z zapałem budowali modele kulkowe alkanów. Zaczynali od prostych cząsteczek według kart z opisem, aż po bardziej skomplikowane konstrukcje.
Podczas zajęć muzyki z wykorzystaniem nagłośnienia przeprowadzono ćwiczenia dziennikarskie do tematu "Akcent i dykcja w mowie. Wzmacnianie poczucia wartości i świadomości w przekazywaniu informacji podczas rozmów". Na zajęciach plastyki wykonano stroiki wielkanocne, a na zajęciach świetlicowych palmy świąteczne, do czego posłużyły pistolety do klejenia na gorąco.
W marcu 2023 r. na zajęciach techniki w klasach szóstych przeprowadzono 5 godzin zajęć z wykorzystaniem zestawów do lekcji z elektroniki. Uczniowie mieli możliwość poznać różne rodzaje oporników oraz dokonać pomiarów ich oporności. Zajęcia odbywały się w grupach 4 osobowych.
Elementy elektroniki cz. II - opornik suwakowy, Elementy elektroniki cz. III - mierniki natężenia i napięcia prądu, Elementy elektroniki cz. IV - podsumowanie prac uczniów.
Lekcja edukacji informatycznej w klasach 2 i 3 szkoły podstawowej skupiła się na nauce obsługi aparatu fotograficznego i kamery, gimbala, profesjonalnego oświetlenia i mikrofonów. Na początku dzieci zapoznały się z różnymi rodzajami urządzeń i ich funkcjami. Następnie uczniowie uczyli się, jak poprawnie ustawiać i konfigurować sprzęt, aby uzyskać najlepsze rezultaty.
Po wprowadzeniu teorii, uczniowie przeszli do praktycznej części lekcji. Na przykładzie krótkiej scenki, w której uczestniczyli, dzieci ćwiczyły stabilność gimbala, poprawność ustawień kamery i mikrofonów, a także korzystały z profesjonalnego oświetlenia.
W trakcie lekcji nauczyciel podkreślał znaczenie dobrego oświetlenia i dźwięku w filmowaniu i fotografowaniu, a także omówił podstawowe zasady kadrowania i ustawień ostrości. Na zakończenie, każdy z uczniów miał możliwość sfotografowania lub nagrać własny film, a następnie zaprezentować swoje osiągnięcia przed klasą. Dzieci były bardzo zadowolone z lekcji i chętnie podzieliły się swoimi wynikami z kolegami i koleżankami.